Allmän handling drivs av Panoptes Sweden AB, Sveriges ledande researchbolag. Våra övriga verksamheter är researchbolaget Acta Publica och Nyhetsbyrån Siren.
Det kan hända att myndigheten har synpunkter på din begäran och därför inte vill hantera den. Nedan kan du läsa om några vanliga invändningar som myndigheten kan komma med och få tips om hur du bemöter dem.
1. Du har begärt ut för många handlingar!
2. Din begäran är för resurskrävande!
3. Det går inte att söka fram handlingarna som du har begärt!
4. Du måste uppge ett ärendenummer!
5. Du har inte visat något godtagbart syfte med din begäran!
6. Du har inte sagt vem du är och vad du ska använda handlingarna till!
7. Du måste begära ut handlingarna skriftligen!
8. Du måste vända dig till den del av myndigheten där handlingen förvaras!
Det kan hända att myndigheten har synpunkter på din begäran och därför inte vill hantera den. Nedan kan du läsa om några vanliga invändningar som myndigheten kan komma med och få tips om hur du bemöter dem.
1. Du har begärt ut för många handlingar!
2. Din begäran är för resurskrävande!
3. Det går inte att söka fram handlingarna som du har begärt!
4. Du måste uppge ett ärendenummer!
5. Du har inte visat något godtagbart syfte med din begäran!
6. Du har inte sagt vem du är och vad du ska använda handlingarna till!
7. Du måste begära ut handlingarna skriftligen!
8. Du måste vända dig till den del av myndigheten där handlingen förvaras!
Det kan hända att myndigheten har synpunkter på din begäran och därför inte vill hantera den. Nedan kan du läsa om några vanliga invändningar som myndigheten kan komma med och få tips om hur du bemöter dem.
1. Du har begärt ut för många handlingar!
2. Din begäran är för resurskrävande!
3. Det går inte att söka fram handlingarna som du har begärt!
4. Du måste uppge ett ärendenummer!
5. Du har inte visat något godtagbart syfte med din begäran!
6. Du har inte sagt vem du är och vad du ska använda handlingarna till!
7. Du måste begära ut handlingarna skriftligen!
8. Du måste vända dig till den del av myndigheten där handlingen förvaras!
Gå till Acta Publicas hemsidaDet kan hända att myndigheten har synpunkter på din begäran och därför inte vill hantera den. Nedan kan du läsa om några vanliga invändningar som myndigheten kan komma med och få tips om hur du bemöter dem.
1. Du har begärt ut för många handlingar!
2. Din begäran är för resurskrävande!
3. Det går inte att söka fram handlingarna som du har begärt!
4. Du måste uppge ett ärendenummer!
5. Du har inte visat något godtagbart syfte med din begäran!
6. Du har inte sagt vem du är och vad du ska använda handlingarna till!
7. Du måste begära ut handlingarna skriftligen!
8. Du måste vända dig till den del av myndigheten där handlingen förvaras!
Gå till Nyhetsbyrån Sirens hemsidaDet kan hända att myndigheten har synpunkter på din begäran och därför inte vill hantera den. Nedan kan du läsa om några vanliga invändningar som myndigheten kan komma med och få tips om hur du bemöter dem.
1. Du har begärt ut för många handlingar!
2. Din begäran är för resurskrävande!
3. Det går inte att söka fram handlingarna som du har begärt!
4. Du måste uppge ett ärendenummer!
5. Du har inte visat något godtagbart syfte med din begäran!
6. Du har inte sagt vem du är och vad du ska använda handlingarna till!
7. Du måste begära ut handlingarna skriftligen!
8. Du måste vända dig till den del av myndigheten där handlingen förvaras!